مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: شورای آموزش و پرورش تحول عظیمی در نظام آموزشی و تربیتی کشور ایجاد کرده است.
کد خبر: ۹۸۶۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵ 16 August 2021

محمد مهرافزون یکشنبه شب در جلسه شورای آموزش و پرورش بروجرد که در سالن کنفرانس این اداره برگزار شد، اظهار داشت: این شورا حامی و تکیه گاه بسیار قوی و قدرتمندی برای اجرای اهداف عالیه طرح ها، برنامه ها و رویکردهای مهم آموزش وپرورش است. 

وی ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) افزود: شورای آموزش و پرورش از قوی ترین و مهم ترین شوراها محسوب می شود که به منظور تحقق مشارکت و نظارت مردم در امر آموزش و پرورش و بهره‌گیری از کلیه منابع و امکانات برای تاسیس، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی و تسهیل در فعالیت‌های اجرایی آموزش و پرورش تشکیل می شود.

وی بیان کرد: این شورا زمینه حرکت به سوی عدم تمرکز و مشارکت در تصمیم گیری در این نهاد مهم فرهنگی کشور ر را مهیا کرده است.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد تاکید کرد: مشارکت بیشتر ادارات و نهادها با آموزش و پرورش در پیشبرد اهداف آموزشی و تربیتی ضروری به نظر می رسد زیرا این نهاد به تنهایی قادر نیست رسالت سنگین تعلیم و تربیت را بر دوش بکشد.

مهرافزون ادامه داد: ان شورا می تواند تحولات مؤثری در نظام آموزش و پرورش به وجود آورد که برای تحقق این امر نیاز به همدلی، همیاری و همراهی تمام دستگاه های اجرایی است و این شورا پل ارتباطی بسیار خوبی  برای رفع مشکلات، چالش های دستگاه نظام تعلیم و تربیت است. 

وی یادآور شد: عملکرد بهینه وقتی اتفاق می‌افتد که با همفکری و مشورت یکدیگر تصمیماتی اتخاذ نماییم تا موجب رشد و ترقی و پیشرفت هرچه بیشتر آموزش و پرورش شود و با تصمیمات آینده پژوهانه و آینده نگرانه می توانیم آینده ای را بسازیم که موجب ارتقای سطح آموزش و پرورش شود.

وی گقت: این شورا باید گره گشای مشکلات پیش روی آموزش و پرورش باشد که با بررسی نیازها و برنامه ریزی مدون و منظم می توان موانع آموزشی، پرورشی و فرهنگی را از سر راه برداشت. 

مدیر آموزش وپرورش بروجرد اضافه کرد: شورای آموزش و پرورش نقش حیاتی در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت دارد که اگر از تمامی ظرفیت های آن استفاده شود، عمده مشکلات آموزش و پرورش حل خواهد شد.

مهرافزون افزود: تکمیل نشدن تعمیرات اساسی و پروژه های نیمه تمام، کمبود تجهیزات آموزشی و نیاز فوری به سرانه های آموزشی و عدم اعتبارات لازم، فرسوده بودن مدارس، مشکلات سرویس های بهداشتی، آبخوری، رنگ آمیزی، آسفالت مدارس، سیستم گرمایشی و کمبود منابع انسانی و مالی در راستای اجرای پروژه مهر  برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۰ از عمده  مشکلات و چالش هایی است که پیش روی آموزش و پرورش بروجرد است. 

وی اظهار داشت: آموزش و پرورش در امر تعلیم و تربیت رسالت خطیری بر عهده دارد و  بزرگترین دستگاه اجرای کشور است و نگاه جامعه به آموزش و پرورش از سوی آحاد ملت به ویژه متولیان و دست اندر کاران باید نگاه عالمانه و منصفانه باشد و طبق دستورالعمل ها،شیوه نامه ها و مصوبات مجلس همه ی دستگاه های اجرایی، ارگان ها، نهادها و شرکت های دولتی و خصوصی موظف به همکاری می باشند و همگی در جهت رفع تنگناها و مشکلات پیشروی آموزش و پرورش باید تلاش کنند.
در این جلسه ضمن مصوبات جدید هر کدام از اعضای شورای آموزش و پرورش و مدعوین نظرات و پیشنهادات خود را مطرح نمودند و مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

بیش از ۵۵ هزار دانش آموز در ۴۲۰ واحد آموزشی این شهرستان مشغول به تحصیل هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار